Anasayfa  İletişim

 
  • Anasayfa
  • Kaymakamlık
    • Kaymakam
    • Geçmiş Dönem Kaymakamlarımız
    • Protokol Listesi
  • İlçemiz
    • Kamu Kurumları İletişim Bilgileri
  • Resmi İşlemler Kılavuzu
    • Taşınmaz Mal Zilyetliği Dilekçesi
    • Tüketici Hakem Heyeti İşlemleri
    • Sosyal Yardımlaşmaya Başvuru Şartları
    • İnternet Kafe İşlemleri
    • İlçe Nüfus Müdürlüğü Hizmet Standartları Tablosu
    • Silivri Malmüdürlüğü Kamu Hizmetleri Standartları
  • İletişim
  • Haberler
    • Tüm Haberler

Tüketici hakem heyeti işlemleri

A- A+

TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİNİN ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI
Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır.
Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.
Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan;
*Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,
*Tüketici Mahkemelerine,
başvurmalısınız. Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
HAKEM HEYETLERİ VE TÜKETİCİ MAHKEMELERİ NEREDEDİR?
Hakem Heyetleri illerde Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır.
81 İl Müdürlüğü ile 957 ilçede Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri bulunmaktadır.
Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır.
BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ?
Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) bizzat veya posta yolu ile başvurabilirsiniz.
Yazılı dilekçenizde,
• Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,
• Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,
• Ne kadar para ödediğinizi,
• Sorunun ne olduğunu,
• Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,
• Ne yapılmasını istediğinizi anlatın.
BAŞVURULARDAN ÜCRET ALINMAZ
Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz. Hakem heyetlerince görevlendirilecek bilirkişi ücretleri Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanır.
Tüketici Mahkemeleri nezdinde tüketiciler tarafından açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.
GÖRÜŞÜLME SÜRESİ
Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 3 ay içinde karara bağlanır.
Kararlar, alındığı tarihten itibaren 5 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.
Hakem Heyeti kararlarının taraf ve sonuçlarını gösterir listeler, İllerde İl Müdürlükleri, İlçelerde Kaymakamlıklarda duyuru panolarında aylık olarak ilan edilir.

Diğer > Tüketici hakem heyeti işlemleri    - 15 Ekim 2010 Cuma   Yazdır
Bu içeriği paylaş

  • T.C. Cumhurbaşkanlığı T.C. Cumhurbaşkanlığı
  • T.C. Başbakanlığı T.C. Başbakanlığı
  • İçişleri Bakanlığı İçişleri Bakanlığı
  • Jandarma Genel Komutanlığı Jandarma Genel Komutanlığı

  • Emniyet Genel Müdürlüğü Emniyet Genel Müdürlüğü
  • Valilikler Valilikler
  • Silivri Belediye Başkanlığı Silivri Belediye Başkanlığı
  • Silivri Adliyesi Silivri Adliyesi

  • Bimer Bimer
  • E Devlet E Devlet
  • İstanbul Ajansı İstanbul Ajansı
  • Silivri Açık Ceza İnfaz Kurumu Silivri Açık Ceza İnfaz Kurumu

  • Howtoistanbul Howtoistanbul
  • Silivri Devlet Hastanesi Silivri Devlet Hastanesi
  • Terörden Arananlar Terörden Arananlar
  • Kamu Denetçiliği Kurumu Kamu Denetçiliği Kurumu
 

T.C. Silivri Kaymakamlığı
Piri Mehmet Paşa Mahallesi Başkomutan Caddesi No:73
Telefon: (0212) 727 10 44 - Santral.